ترک عادت های بد یکی از دغدغه های زندگی ماست. موضوع خیلی مهمی که هممون باهاش برخورد داشتیم اینه که عادتی در ما هست که مورد پسندمون نیست. یه جورایی انگار سد پیشرفت ما میشه و به ما ضرر میزنه.خیلیلا این روزا دلشون میخواد از گوشی فاصله بگیرن. خیلیا هستن که از شبکه های اجتماعی که وقتشونو می گرفته بیرون اومدن اما دوباره نصبش کردن و رفتن سراغش. خیلیا قرار بوده از شنبه رژیم بگیرن و از شنبه دیگه ورزش کنن. از شنبه عصبانیت خودشون روکنترل کنن و …. هر بار که تصمیم میگیریم و به قول معروف پاشنه همتو بالا می کشیم؛ با انرژی و با انگیزه زیاد شروع می کنیم اما بعد از مدتی متوجه می شیم که انگار اون عادته از ما و از اراده ما قوی تره. دوباره اون عادت برمی گرده و ما قولی که به خودمون دادیم رو از یاد می بریم.دوباره از خودمون خسته میشیم ازخودمون ناامید میشیم.به این نتیجه میرسیم که ما ضعیفیم و اعتماد به نفس خودمونو تحلیل می بریم با این کارها.

 

ترک عادت های بد چطور ممکن است؟

هر کدوم از ما اگر عادت های بدی رو در خودمون داریم اگر کاری هست که احساس می کنیم انجام دادنش ما رو پیش خودمون کوچیک میکنه و قرار گذاشتیم کنارش بگذاریم قول 100درصد بهتون میدم که از این راه به نتیجه نمی رسیم.همه ما این راه رو بارها و بارها رفتیم و به مرز سرخوردگی رسیدم اما دوباره و دوباره و دوباره می ریم سراغش. اگر بابت اشتباهاتمون و عادت های بدمون خودمون رو سرزنش کنیم و انتقاد کنیم از خودمون و احساس بی لیاقتی رو در خودمون تقویت کنیم هیچ اتفاق جدیدی نخواهد افتاد و من در دوره آموزشی خوشبختی و آرامش درون این مسئله رو به طور کامل آموزش دادم.
هر کدوم از ما بارها و بارها این جملات رو به خودمون گفتیم که از فردا دیگه از کوره در نمی رم از فردا دیگه وقتمو پای چت و تلگرام هدر نمیدم در حالی که هیچ پلنی برای این کار نداشتیم. این یک بیراهه بی حاصله و اگر از همین جا برگردیم به خودمون لطف بزرگی کردیم که به یک اشتباه اصرار نورزیدیم. به قول معروف جلوی ضرر رو از هر کجا که بگیری منفعته.
میتونیم یه نگاه به اطرافمون بندازیم. به این همه آدمی که رژیم گرفتن لاغر کردن و بعد چند ماه به نقطه اولشون برگشتن.
یه مثال دیگه: معتادای که ترک کردن و بعد یه مدت برگشتن سر خونه اول و حتی سراغ مواد خطرناک تری رفتن.

خیلی واضحه که ما اگه میخوایم یه عادت بد رو بذاریم کنار باید تغییر کنیم. باید یه جور دیگه بشیم. اگر فردی پرخوری میکنه و به جسم خودش ضرر میزنه؛ اگر فردی سیگار میکشه تا یه لحظه آرامشو تجربه کنه اگر افرادی هستن که بی انگیزه و تنبل و بی برنامه ان اگر پرخاشگری می کنن؛دلیل داره.
خواهش میکنم خوب دقت کنین دلیل داره و هیچ کدوم از اینها بی دلیل و اتفاقی نیست. حتما ایرادی در اندیشه اون فرد هست که باعث شده برای هیچ چیز تلاش نکنه؛ که باعث شده برای آرامش، سراغ چیزای دروغین بره که باعث شده نتونه وابستگیشو به یک سری امور واهی کنار بگذاره.

 

راهکار ترک عادت های بد 

 

پس اگر میخویم این عادت از ما دور بشه به زور نباید متوسل بشیم. بی گدار هم نباید به آب بزنیم.
تنها راهش اینه که ما باید تغییر کنیم. حالا شاید از خودتون بپرسید چطور تغییر کنیم؟
باید براش جایگزین پیدا کنید. بگذارید منظورم رو روشن تر بگم. ببینید من اگر در این لحظه پر باشم و اشباع شده باشم از عادت های بد غذایی،عادت ای بد اخلاقی، ترس از اینده، وابستگی به دیگران، پرخاشگری و… معنیش این هست که من درونم کدر و تیره است. فرضا که ما کانالهای اجتماعی نامناسب رو گذاشتیم کنار. تا به حال، اوقات بی کاری سریع می رفتیم سمت گوشی و و سمت کانالهایی که پرن از موضوعات نامربوط و نامناسب. حالا اوقات بی کاری انگار خلایی در ما هست. انگار جای خالی چیزی ما رو آزار میده و من هیچ برنامه ای و هیچ ایده ای برای پرگردنش نداریم. پس اون عادت دوباره بر میگرده. ما چیزی به نام خلا نداریم. اون فضا باید پر بشه و ما راه جدیدی برای پر کردنش نداریم. پس به شیوه ای که تا به حال آموزش دیدم و با راه هایی که تا به حال با اونها آشنا شدیم و به شیوه ای که تا به حال فکر خودمون رو پرورش دادیم و تربیت کردیم دوباره با اون مساله و با اون خلا برخورد می کنیم و باز برمیگردم به عادات قدیمی. به شیوها ی معمول زندگی. به قول معروف روز از نو روزی از نو….

 

ترک عادت های بد و ایجاد جایگزین

پس راهش این نیست. ما باید برای تغییر دادن یک سری از امور تغییر کنیم. باید برای خلایی که ایجاد می شه برنامه داشته باشیم. حالا می ریم سراغ اصل مطلب :منظور از تغییر چیست؟
منظور اینه که باید خلا ایجاد شده رو با یک چیز جدید پرکرد. برای مثال فضای مجازی رو میذاریم کنار. البته منظور مواردی هست که برای ما فایده ای نداره وگرنه خود سایت و کانال تلگرام ما هم یک فضای مجازی هست.اما از اون خوب خوباشه…
داشتم میگفتیم فرضا فضای مجازی روگذاشتیم کنار؛ حالا خلا میاد سراغ ما. از اونجایی که تغییری در ما اتفاق نیفتاده دوباره به سراغ اون عادت قبلی میریم. پس باید خودمون رو پر کنیم. باید جایگزین داشته باشیم.
خودمون رو که از چیزی محروم میکنیم حالا عادات بد غذایی، اخلاقی یا هر چیز دیگری باید به جای اون به خودمون یه هدف بدیم. یه کار جدید مثلا ورزش،مثلا شرکت تو سمینار، مثلا کار کردن روی درونمون و هر چیز که نقطه مقابل عادات قبلی هست.
شاید شما هم این جمله معروف رو شنیده باشین که میگن هیچ مشکلی با ذهنی که اون رو ایجاد کرده حل نمیشه.
دلیل خیلی از مشکلات ما این هست که می خوایم آدم قبلی باشیم اما زندگی جدیدی رو تجربه کنیم. میخوایم کارهای قبلی رو انجام بدیم اما نتایج متفاوتی رو انتظار داریم. این به نظر اصلا منطقی نمیاد.

 

ترک عادت های بد و تعیین اهداف

دلیل خیلی از مشکلات ما این هست که ما هیچ هدف فوق العاده ای نداریم.هیچ هدفی که متفاوت از قبل باشه.
شاید این جمله بدترین نوعش باشه که خیلی از ماها هیچ هدفی نداریم.هیچ هدفی.نه بزرگ و نه کوچک.

خیلی از ماها افق دیدمون وسیع نیست. ما اگر خودم رو اون بالا بالاها ببینیم مطمئنا وقت اینکه تو کانالها مطالب بیهوده رو بخونیم ندارم. وقتی نداریم که بخوام با آدمای کوچیک هدرش کنم.
اما بعد از اون ما یک هدف داریم که ما رو هر روز صبح با امید از خواب بیدار میکنه. باعث میشه هرشب که میخوابیم به خودمون بگیم مرسی بابت همه کارهای خوبی که امروز کردی. باعث میشه از خودمون خوشمون بیاد. تلاش کنیم. نتایج که به بار میاد دلگرم می شیم. می بینیم که داریم رو جهانمون تاثیر مثبت میذاریم. پیش میریم و می بینیم که واقعا یه آدم دیگه شدیم. احساس لیاقتی که تو ما هست باعث میشه با هرکسی هم دم و هم کف نشیم و این موضوع به خودی خود عادات بد ما رو کم میکنه. جمله جیم ران رو براتون تکرار میکنم با وجود اینکه تو مقالات قبلی هم بهش اشاره شده: اگر با 5 میلیارد نشست و برخاست میکنی تو ششمی هستی.
وقتی موفق می شیم آدمهای موفق بیشتری رو می بینیم که تا حالا از وجودشون خبر نداشتیم و این به خودی خود باعث میشه عادات مثبت ما بیشتر و بیشتر بشه. بدون اینکه تلاش کنیم خیلی از عادتای بدمون حذف میشن.
پس دوستان عزیز هر چیزی راهی داره. هر مشکلی چاره ای داره. دنیا از اونچه که ما فکر می کنیم بسیار زیباتره.

ترک عادت های بد یک بار برای همیشه

پس اگر ین هفته، باز هم عادات بد غذایی خودمون رو کنار نگذاشتیم؛ نگیم که من از شنبه فلان میکنم و بهمان میکنم و…بذارین خیالتونو راحت کنم از شنبه هیچ اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.همه چیز زمانی عوض میشه که ما تغییر کنیم. شاید شنبه باشه شاید هم یکشنبه. تا ما تغییر نکنیم شنبه هم مثل روزهای قبله. تکراری و بیهوده. از اونجاییکه ما عوض نشدیم هر اونچه که این هفته باعث شده درگیر عصبانیت وپرخاشگری باشیم شنبه هم با ماست. باید جور دیگه ای اوضاع روتغییر بدیم.
امیدوارم تونسته باشم تاثیری که مدنظرم بود رو ایجاد کرده باشم. ممنونم از اینکه وقت گرانبهای خودتون رو در اختیار من قرار دادید.
در پایان لازمه نکته تکمیلی این مقاله رو بگم ما باید اهدافمون رو به درستی ایجاد کنیم و برای رسیدن بهشون مسیر درست رو در پیش بگیریم. ما در سایت لایق اسکول دوره آموزشی فوق العاده تکنیک های رسیدن به خوشبختی و آرامش درون رو به همراه تمرین های جامع آماده کردیم و با تضمین به نتیجه اون رو بر روی سایت قرار دادیم.
قیمت این دوره به زودی به قیمت اصلی اون ارتقا پیدا میکنه. فعلا تنها با قیمت 180 هزار تومان به فروش میرسه.
برای تو دوست عزیزی که این مقاله رو دریافت کرد ی و به رسم هدیه یک کد تخفیف 30 درصدی در نظر گرفتیم.
کد تخفیف14536
با تهیه این دوره، خیلی چیزها در زندگیت تغییرخواهد کرد.به تو تضمین می دهیم.از طیق لینک زیر میتونی توضیحات محصول رو بخونی و وارد صفحه پرداخت بشی.این یک فرصت فوق العاده است.
با احترام فراوان
ساره شبرنگ زاده